Thursday, October 4, 2007

Penat, Mengantuk dan Lapar

Kala ini, aku di Cybercafe dekat seksyen 7 Shah Alam. Baru saja sampai dari Kuantan sebentar tadi. Kejap lagi nak buka puasa di Hakim bersama Kacap. Oleh kerana aku dah sampai di sini jam 5.30 petang tadi, makanya aku terpaksa mencari alternatif lain untuk mengisi masa terluang selain dari pilihan pertama aku, iaitu tidur di surau Restoran Hakim.


Penat masih lagi terasa. Jam 1 pagi aku dah bangun sebab lepas maghrib semalam aku dah pengsan. Aku bangun fasal nak tengok siaran langsung Liverpool lawan Marseille. Tapi buat sakit hati aku saja.


Pertama, fasal aku kena tipu dengan maklumat pada program rancangan di Astro Guide. Tertera di skrin masa aku tekan-tekan butang remote cari masa perlawanan, bermula jam 1 pagi. Rupa-rupanya ada preview dulu sebelum perlawanan, dan sepak mula adalah pada pukul 2.45 pagi.


Kedua, Ini dah kali ke 5 berturut-turut Liverpool main macam sial, main macam haram, dan main macam team liga perdana Uganda. Momo Sissoko macam semalam baru belajar sepak bola. Bodoh betul!


Ketiga, aku kena bertolak ke Kuantan pagi-pagi buta, pukul 9.30 aku kena ada di sana. Ada mesyuarat dengan Dato' SFINO (State Financial Officer) fasal projek di Endau Rompin. Bukan sakit hati fasal kena pergi ke sana, tapi sakit hati fasal dah tau dalam mesyuarat ini, aku mesti kena bambu sebab projek lewat dari jadual.


Oleh kerana itu, sekarang aku masih lagi terasa mengantuk. Macam nak tidur saja lepas buka nanti.


Jam 6.25 pm. Aku pun dah lapar. Kacap pun dah sampai. Elok aku berambus sekarang...


Selamat berbuka!

Oh ya! Jam 9.00 pagi tadi tatkala aku baru tiba di Gambang, bos aku telefon;

"Ran, meeting postpone Isnin depan. 8 haribulan"

Arrrgggggghhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh!!!!!!!!

No comments:

StatCounter