Sunday, January 11, 2009

Rangkuman Hujung Minggu

Jumaat malam tempohari, aku, adik aku Opi dan Bert ke Forum BUKAN HANYA PERANG – MITOS DAN REALITI DI PALESTINE bertempat di Bar Council Jalan Lebuh Pasar KL. Ahli-ahli panel yang terdiri dari DR. ROSLI OMAR, DR. FARISH A NOOR, PROFESSOR GURDIAL SINGH NIJAR dan HISHAMUDDIN RAIS kesemuanya memberikan input-input yang berguna kepada peserta tentang fakta, mitos, bukti dan pendapat berhubung isu Israel-Palestin yang sekian lama menghantui dunia.

Walaubagaimanapun, aku malas nak ulas sekarang tentang isi kandungan forum tersebut. Mengantuk, sudah mahu masuk tidur.



Selepas tamat forum, candle light vigil untuk mangsa kekejaman Zionis


bersama Pilus yang dah lama tak jumpa di 14 PJ, dan Faisal Mustaffa, wartawan Roket


Belut dan Bert memang tak dapat di pisahkan

Kemudian keesokkannya, selepas waktu kerja, aku dan famili bersama Bert sekali lagi ke Stadium Shah Alam untuk menyaksikan perlawanan top of the table (walaupun baru lepas 2 game) antara Selangor v Negri Sembilan.

Aku agak terkejut dengan kehadiran penyokong yang ramai melebihi jangkaan aku, kerana sewaktu aku masuk ke stadium, kereta sudah pun membanjiri kawasan letak kereta dan tepi-tepi jalan. Walhal aku bukannya tak menjangka kehadiran yang begitu ramai kerana Selangor sudah menang 2 perlawanan sebelum (v Kedah 4-1; v Perak 3-1) dengan jumlah gol yang tinggi, sudah pasti kehadiran penonton akan tinggi.

Kali ini aku duduk di row atas kerana kami masuk agak lambat, sampai-sampai di dalam, sudah sepak mula. Kehadiran ke stadium agak istimewa kerana kali ini pertama kali aku membawa Sarah Afiqah ke stadium, meneruskan tradisi Merah Kuning dalam famili.

dan seperti semua maklum, Selangor menang lagi malam itu dengan 3-0. Padahal banyak scoring opportunities yang terhidang, namun jentera serangan mungkin agak gopoh dan nasib tak menyebelahi, dan walaupun pada satu ketika selesa mendahului dengan 2-0, para penyokong ternyata bengang dengan aksi satu dua pemain dan pasukan keseluruhannya yang kerap kehilangan bola di kaki dengan mudah dan kelihatan seperti mahu memperlahankan rentak permainan.

Penyokong mungkin masih belum biasa dengan corak permainan possessioning yang mungkin kelihatan seperti memperlahankan rentak permainan tetapi possession of the ball itu yang penting sebenarnya.

Apapun, tahniah Red Giant dan teruskan rentak kecemerlangan!


GOlllllll!!!1 aksi penyokong selepas gol kedua.


Sarah dan babahnya kali pertama ke stadium, Sarah menangis ketika gol pertama kerana terkejut mendengar sorakan....


p.s : aku terpaksa menelan kata-kata aku sebelum ini yang ingin memulaukan Liga Super kerana ketiadaan pemain import. Ternyata aku masih lagi sayangkan liga Malaysia dan Selangor khususnya yang mendorong aku untuk terus pergi ke stadium.

No comments:

StatCounter