Wednesday, November 26, 2008

10 Teratas - Most Played Song in My N95 aka MP3 Player

Naik kereta, jalan jauh, kadang-kadang lagu yang dimainkan di corong radio tidak menepati selera halwa telinga aku. Jenuh ditekan-tekan butang preset station pada sistem stereo kereta, dari Hot FM ke Sinar FM, Dari Hitz ke Mix Fm, dari IKIM fm hinggalah ke Klasik FM... mungkin tiada satu lagu pun yang berjaya menambat hati yang kebosanan memandu berseorangan ke sana ke mari.

Namun aku ada hand phone yang mempunyai pelbagai guna. N95 kesayangan yang kerap kali membuat aku tension kerana cepat sangat baterinya kong! Salah satunya pemain MP3, download dari internet, terus boleh di dengar, berikut adalah 10 lagu yang kerap di dengar pada mp3 player aku aka Nokia N95.

10. Ekspres Rakyat - Kembara : bapak layan la lagu ni, dari kecik aku ingat-ingat masa umur aku 5 tahun kot.. dengar dan sing along lagu ni.

9. When Love and Hate Collide - Def Leppard : rock kapak beb..rock kapakkk....

8. Wake Me Up When September Ends - Greenday : aku kenal band ni sejak zaman sekolah menengah masa form 1 - album dookie, sampai la sekarang, boleh lagi layan lagu-lagu diorang ni, tapi lagu ni paling aku layan sekali tak pernah boring... tu pasal selalu aku dengar lagu ni.

7. The Chemistry - Butterfingers : suka muzik derang nih... lagu ni kalau tengah ngantuk2 tengok kereta sebijik kat depan pun macam ade 2-3 bijik, baik la layan lagu ni. Mujarab.

6. Setelah - ACAB : hardcore skin memang bengang dengan Meg and co pasal buat lagu ni, jiwang, meleleh... tapi gua layan jugak..janji sedap dengar beb..

5. Kawan - UNIC : errr...ada gak lagu nasyid dalam mp3 gua ekk?? hehehe....

4. Where Have All The Bootboys Gone - ACAB : ni influence dari budak-budak oii dari Johor masa belajar kat ITM dulu.... hehehe.. sampai sekarang tak boring-boring la dengar lagu ni..

3. Bagaikan Sakti (PGL OST) - M Nasir & Siti Nurhaliza : aku pelik kenapa lagu ni jarang main kat radio, even masa PGL tengah hot dulu, and macam tak berapa popular... aku suka betul dengar lagu ni... main repeat 2-3 kali pun tak jadi hal lah..

2. Fields of Anfield Road - Supporters of Liverpool FC (to the tune of Fields of Athenry by Pete St John) : lagu ni aku baru je download bulan lepas, dah masuk top chart dah, bayangkan berapa banyak kali aku dengar lagu ini ulang-ulang satu hari?

1. Rehab - Amy Winehouse : lagu yang menang Song of The Year/Record of the Year dalam Grammy Award tahun ni memang memabukkan la.. sama macam tuan punya lagu, otak pun dah jadi mereng pasal asyik mabuk todi atau mabuk dadah... nasib baik yang dengar tak jadi macam dia...


hmmmm.... bila tengok balik, takde ke lagu-lagu terkini yang aku dengar? Entah semua bosan je aku dengar..... dah tua agaknya aku ni.. taste pun terarah kepada yang dolu-dolu je....heh

5 comments:

^ez^ said...

aahla...dah tak sabar nk tua la tu.kih kih kih :P *opss..larrikkkkk!....*

aranhellstorm said...

ooo cuba melarikan diri selepas membaling batu yeaaa??? hahaha.. bukan tak sabar, dah rasa tua je...

miszylaydee said...

ko nih..same citerase la dgn aku haha..esp lagu def leppard tuh haha

aranhellstorm said...

hehehhee....

Anonymous said...

def leppard def leppard gak ran...tapi nape aku tak jumpe lagu Niat Dihati Taknak Berpisah dendangan Arrow yang ko minat sangat2 dulu ran? dah terkeluar dari top 10 ke? huahuahua

StatCounter