Monday, May 21, 2007

Double? Double Decker bolehlah...

Terpampang di dada - dada akhbar beberapa bulan sebelum ini, "man@%&$ utd for treble again", "Chelsea searching for Quadruple", tapi selepas beberapa siri kekalahan penting mereka, maka angan-angan dan mimpi mereka tinggal menjadi debu sahaja.

Mankayu Utd berputih mata, impian untuk mencari kejuaraan 'treble' mereka hancur di lanyak 0-3 oleh pasukan gergasi Itali, Rosonerri ~ AC Milan di San Siro dalam separuh akhir pusingan kedua.

Chelsea juga terpaksa melupakan impian tamak 'haji bakhil' mereka untuk membolot kesemua 4 piala yang dipertandingkan apabila hanya mampu seri dengan Arsenal dalam perlawanan penting penentuan untuk kejuaraan liga perdana Inggeris musim ini. Juga terpaksa melupakan sekali lagi hasrat mereka untuk beraksi di Final Champions League apabila tumpas di Fortress Anfield dalam perlawanan Separuh Akhir mereka, seterusnya melenyapkan impian treble dan impian mereka untuk kali pertama mengucup The Big Ears.

Selepas hampa dengan hasrat "treble" mereka, media Inggeris mula memalu gendang untuk mewar-warkan Mankayu Utd sebagai penyandang yang paling sesuai untuk Piala FA, seterusnya mendapat kejuaraan berganda (double) musim ini. Namun, hasrat itu juga tidak kesampaian. Terima kasih dan tahniah kepada semua pemain, jurulatih, pengurus dan penyokong Chelski diatas kemenangan mereka di Wembley sabtu lepas, dan kemenangan ini amat signifikan bagi aku seorang Penyokong Fanatik Liverpool FC.

Dan apabila Drogba menjaringkan gol tersebut, jari-jariku mula pantas menulis sms-sms untuk dikirim kepada semua penyokong dan pemuja Mankayu Utd yang aku kenali.

"Double? Pegi beli Double Decker kat kedai nuu....",

Sms tersebut berharga 15 sen per sms, tapi semua itu tak penting, sebaliknya senyuman puas yang terukir diwajah aku...priceless.

jadi bagi Semua MANkayU fan... hwahahahhwhawhawhawhawhahahahahahahahahahahahahahwahahawahhahahahahahah!!!!!

Seronoknya aku!

p.s : Jangan lupa menonton perlawanan klasik 24 May ini, jam 2.30 pagi. Liverpool will win it six time!

p.p.s : A.I.G - Mankayu sponsor means : Almost In Greece...hehehhe

No comments:

StatCounter