Wednesday, May 16, 2007

Selamat hari Guru!

Pada hari ini, hari yang didedikasikan khas untuk para guru di seluruh Malaysia, aku ingin mengucapkan jutaan TERIMA KASIH kepada semua guru, dari aku bermula sebagai pelajar pra-sekolah tadika KEMAS, dan TASKI (taman asuhan kanak-kanak Islam), sampai aku masuk sekolah Rendah bantuan PENUH kerajaan - Sek Keb Sungai Burong, dan sebelah petangnya, Sek Ren Agama Bt 12 Sg Burong memenuhkan dada dengan ilmu akhirat sambil-sambil ponteng sebab Gaban dan Kesatria Baja Hitam, maskman dan Flashman...

Juga guru-guru di Sekolah Menengah Sungai Burong walaupun cuma 6 bulan aku di situ. Guru-guru dan Ustaz-ustaz di Sekolah Menengah Kebangsaan Agama Kuala Selangor yang banyak mengajar aku erti berdikari dan erti hidup, mengajar untuk menjadi berguna, menjadi imam kepada masyarakat, (tapi sayang tak pernah hampir pun untuk menjadi seperti harapan Cikgu semua..)

Kredit untuk semua guru-guru yang pernah mendidik aku, tidak pernah sedikit pun benci dengan kamu semua, tanpa kalian aku takkan jadi sepertimana sekarang. Sebagai tanda aku mengingati kalian dan jasa kalian, aku pahatkan nama-nama guru yang masih aku ingati tanda memori itu masih ada di dalam diri.

Sekolah Kebangsaan Sg Burong - Cikgu Salasiah Dilin, Cikgu Agus Salam, Teacher Asma, Ustazah Masdinah, Teacher Rubiah, Cikgu Mat Kasim (garang oii), Allahyarham Ustaz Zakaria Ijab, Allahyarham Ustaz Ismail, Cikgu Ahmad Yusak Tukiman, Cikgu Adnan, Cikgu Esah Md Noor, Cikgu Zaleha (GPK1), Cikgu Besar Harun Hashim, Cikgu Juffri, Cikgu Halimin, Cikgu Wahab Charang, Cikgu Abdullah, Cikgu Hazizah Hamin (pengakap), Cikgu Syafie (kelas pemulihan/ disiplin) Cikgu Madihah dan Cikgu Hambali (chain - lenteng - smoker)

SRA Bt 12 Sg Burong - Ustaz Munjar, Ustzh Anjariah, Ustzh Salina, Ustzh Katihin Lamiyo, Ustzh Zainab, Ustzh Sabariah Sabari(baling aku ngan duster psl kacau bdk2 training nasyid), err..mungkin ini sahaja yang dapat diingat...(tu la banyak sangat main masa sekolah..)

Sek Men Sg Burong - Cikgu Ainon, Cikgu Razak (Ajar sejarah best woo..), Cikgu Rahim (Can use his both hand to write on the blackboard..pretty impressive!), Teacher Khalijah (juga jiran sebelah rumah aku di Kuarters Pertanian), Cikgu Jalil, Ustazah Khadijah, Cikgu Mat Sani (kereta datsun sunny biru dia ada lambang Batman..karut betul..heheh), Ustaz Khairun ..

Sek Men Keb Agama Kuala Selangor - Cikgu Nurul, Cikgu Shawaluddin (garang nak mamposs, tapi ajar matematik best giller!), Cikgu Zulkifli Salleh (Chainsmoker, no wonder anak2 didik dia semua jadi macam dia..hahah..warden yang ditakuti/dihormati-aku dan yang lain paling suka dia ni...used to be a father figure to me..), Teacher YELLina -- upps, Teacher Elina Choong, mulut non stop, but the best teacher i ever had..and see..? My English is really improved because of her!, Cikgu Mohamad the motivator, Cikgu Shahrom, Cikgu Alpiah@ Aida, Ustazah Normala (banyak loyar buruk dengan dia, lepas tu majoriti dapat 8A 1B PMR, the only B was for Pendidikan Agama Islam--Padan muka!), Cikgu Ismail Jemalos (selambaa...), Cikgu Rokiah, Cikgu Noorazman (pengakap dan geografi--dalam sekolah straight and strict, kat luar, selamba!), Cikgu Rahim Rimon (please get rid of your track bottom..eiiii..heheh), Ustazah Rohana (suka sangat dengan kelembutannya...), Cikgu Norazah Asari (i have a feeling towards her..and it explained the reason that my maths during form 3 really excel..heheh), Ustaz Kamaruddin, Cikgu Hayati (heh..heh..), Teacher Samiah, Ustzh Masri Banun, Cikgu Samihah.
Cikgu Zuraidah, Cikgu Yusof (the really soft spoken cikgu fizik yang memastikan waktu rehat kami kehabisan makanan untuk dibeli di kantin..keluar lambat la tu..), Cikgu Salehuddin, Ustzh Ann Surina, Cikgu Mazlan, Ust Khaspi, Ust Ghazali Omar, Cikgu Shahril (suratkhabar!!), Cikgu Shamsinar, Cikgu Zaleha Ibos (Majalah Sekolah), Ustaz Sariman Rejo, Cikgu Zawawi (akan turunn kepadang!), Ustaz Ali , Cikgu Norliza, Cikgu Tazliah Tazal, serta guru-guru yang tak tersebutkan namanya di disini (aku dah lupa atau buat-buat lupa la tu..err..cikgu bahasa melayu aku time form 4, serious aku suka dia, tapi aku boleh lupa nama dia.., she's really good, mood belajar sentiasa ceria, tapi mengajar sekejap sebelum berpindah ke sekolah lain<---- aku dah ingat, cikgu Sudarmi...hehehe.), sesungguhnya jasa kalian tersangatlah besarnya, hatta harta seiisi dunia belum tentu dapat membalasnya(ye ke?)

SELAMAT HARI GURU!

No comments:

StatCounter