Saturday, August 18, 2007

Futsal - Selepas setahun

Malam tadi, setelah lebih kurang setahun, aku turun kembali ke gelanggang futsal, kali terakhir bermain, adalah dalam sesi latihan beberapa hari sebelum pertandingan futsal inter-bekas pelajar SMKAKS tahun lepas. Malam tadi, jam 11 malam bertempat di Gelanggang futsal Sportsplanet Seksyen 16 Shah Alam telah diadakan acara futsal jemputan untuk rakan-rakan terdekat.

Kira-kira 20 hadir iaitu saudara Cpot selaku urusetia yang menyediakan tempat dan membuat tempahan gelanggang, aku selaku tukang jemput, Angah (adik aku) dan rakannya, Along Hafiz (sepupu aku) dan rakannya, Squin (bekas teman serumah) dan adiknya, Tuan Yazid (yang datang dari Muar BUKAN semata-mata untuk bermain futsal...heh), Ihsan, Jibam bersama teman wanita, Kacap, Yan Tasar, Arul, Litat, Hazly, Nafis, Semut, Jamili dan rakannya.

Seperti biasa, peraturan 2 gol atau 5 minit digunakan dalam permainan ini. Walaupun tujuan sebenar antara yang hadir bukanlah semata-mata untuk beriadah ataupun mengeluarkan peluh sambil membakar lapisan-lapisan lemak yang tepu tetapi adalah untuk merapatkan lagi tali silaturrahim antara kami dan berjumpa dengan rakan-rakan yang sudah lama tidak ketemu.

Mudah-mudahan ada lagi sesi mem'futsal' lagilah selepas ini. Berat pun dah makin bertambah, kalau boleh menderma lemak, aku dah lama derma pada yang lebih memerlukan seperti si Farah. Hehehe....

1 comment:

Anonymous said...

hahahaha.. baru aku perasan..
hampeh sungguh. hahaha..
derma la kalo berani weii..

StatCounter