Thursday, August 16, 2007

Sibuk, tapi tak macam sibuk pun?

Minggu ini sibuk dengan tender-tender, projek di Rompin dan satu lagi projek di Putrajaya. Jumpa pelbagai orang, pelbagai ragam manusia.

Berkenaan dengan projek di Putrajaya, syarikat aku perlu memohon permit untuk penggunaan diesel, oleh itu aku perlu berurusan dengan Kementerian Perdagangan Dalam Negeri dan Hal Ehwal Pengguna yang terletak di Bandar Baru Salak Tinggi. Berurusan dengan seorang pegawai, Cik Noordiyana namanya. Cantik orangnya, sedap mata memandang. Namun tidaklah diturutkan kemahuan untuk berkenalan, maklumlah, sudah berkeluarga, masa bujang dulu pun bukannya ada keberanian sangat pun dalam bab mengurat ni. Hal ini seterusnya harus dirujuk ke Jabatan Bomba yang terletak di Cyberjaya. Dari Salak Tinggi ini aku hanya tahu satu jalan sahaja untuk ke Putrajaya dan Cyberjaya iaitu melalui lebuhraya Elite semula. Namun aku tahu, pasti ada jalan persekutuan atau jalan negeri yang lain yang boleh aku ikuti.

Aku hubungi Jambatan Bomba Cyberjaya untuk memberi petunjuk laluan kepada aku, dan setelah sesat barat hingga hampir sampai ke Banting, termasuk ke Pekan Dengkil~ yang belum lagi aku jejaki dalam negeri Selangor ini, namun ada hikmahnya aku tersesat kerana barulah aku mengetahui bahawa betapa dekatnya pekan Banting dengan KLIA, iaitu kira-kira 20km sahaja dari Masjid cantik di sebelah Lebuhraya ELITE menuju ke KLIA. Senanglah nanti untuk balik ke sana, (Banting juga merupakan antara kampung yang termasuk dalam sistem penggiliran balik berhari raya...heh) di mana selama ini aku hanya membayangkan di dalam kepala bahawa untuk ke Banting dari Puchong hanya melalui Klang, dan itu telah menggandakan jarak perjalanan aku sebanyak sekali ganda.


gambar dari Google Earth menunjukkan tempat yang baru dibuka dalam 'peta minda' aku

Dengan ini juga aku sudah mengetahui jaringan jalanraya bermula dari Tol LDP berhampiran Putrajaya menuju ke Dengkil dan jika diteruskan perjalanan hingga ke hujung jalan tersebut anda boleh sampai ke Bandar BAru Salak Tinggi, Sepang, Nilai dan KLIA / LCCT tanpa membayar wang yang banyak jika melalui ELITE.



Bercakap fasal gadis cantik bernama Noordiyana tadi, sebenarnya beliau tu merupakan teman wanita kepada rakan aku, Razli Mat Arup yang lebih dikenali sebagai Koyok. Kecil betul dunia ini!


2 comments:

Nadia Dzai said...

alehai. siyannyee... nxt time call2 la aku eh. aku ngn baik hatinye akan tunjuk jln :D

aranhellstorm said...

nad: tenkiu... tp skg dh terer dah jln tu...hehehhe

StatCounter