Thursday, January 3, 2008

Buntu

Dah lebih 3 jam aku menghadap 'dashboard' blog ni. Maknanya selama 3 jam aku berfikir tentang apa yang hendak ditulis. Selama 3 jam itu, hanya ini yang mampu terlontar, walaupun sebenarnya duduk buat kerja, sambil otak aku ligat berputar untuk mencari bahan cerita.

Namun...buntu.

Buntu kepala otak. Sebab dah lama tak makan Examo. Sebab dah lama tak makan kismis. Sebab dah selalu sangat makan kepala ikan, kepala udang dan segala macam. Sebab dah selalu melantak hati, pedal, paru dan segala macam. Sebab dah selalu sangat tengok objek, benda, visual yang boleh buat kita seronok. Sebab selalu sangat....

Selalu sangat berasa tertekan. Sendiri mencipta suasana tekanan. Tekanan tempat kerjalah, tekanan perasaanlah, tekanan orang sekeliling, tekanan dari bos, akhir sekali mati kena tekanan darah tinggi.

Dah mati pun tekanan lagi.

Mati? Dah lama tak fikir fasal mati.

Owh. Sebab tu lah aku buntu. Sebab jarang sekali fikir fasal mati. Orang yang selalu ingat mati adalah orang yang cerdik. Mungkin sebab itu aku jadi buntu dan bangang sekarang ini.

...

No comments:

StatCounter