Tuesday, July 1, 2008

Penat Macam Lahanat

Baru pulang dari Cameron. jam 11 tadi sampai. Baru lepas mandi, layan net dulu baru nak tidur. Jam 6 pagi aku dah bertolak, menuju ke Kamunting, ambil stok barang dari supplier. Kemudian terus ke Cameron melalui Simpang Pulai. Lagi 60 km nak sampai Berincang, jarum dah dekat E, lampu petrol dah menyala-nyala.

Gampang! aku kata dalam hati.

1. pasal masa aku tengah update ni, aku dah tulis banyak2, hang pulak N95 aku (psl tadi Cpot guna PC) tak save pulak tu!

2. pasal tengah hampir kekeringan minyak tu, aku ingat ada stesen minyak tengah2 jalan dari Smpg Pulai ke Cameron tu, sekali....harammmm..... Line pun takde, kalau mati tengah jalan, tak tau nak buat apa la...

Sekali nasib baik dalam aku berkira-kira nak patah balik ke bawah yang jaraknya pun hampir 30km, ada signboard 'Ada Jual Petrol di sini, RM 5 satu botol', terus aku belok masuk ke arah yang ditunjukkan.

Rupanya makcik orang asli jual, lepas tu up plak harganya seringgit, jadi RM 6 sebotol besar air mineral bersamaan 1 liter. Emergency punya pasal, aku tuang 3 botol. Makcik tu boleh jadi lagi kaya dari Tok Arab tokeh minyak...

Penat macam lahanat.

Esok mau pergi lagi ke sana, lepak sana terus 2, 3 hari. Esok mau bawak Indon 2, 3 orang. Semalam supervisor aku bawak 2 orang je naik lori.

Dah aku nak tidur!

No comments:

StatCounter