Friday, August 29, 2008

Salam Ramadhan dan Salam Kemerdekaan

Menjelang Hari Kemerdekaan ini, hanya ada satu makhluk yang tidak merdeka, iaitu Syaitan Ar-Rajim sebab 1 September ini bermulalah 1 Ramadhan bagi semua umat yang percaya dan yakin bahawa tiada tuhan yang layak di sembah melainkan Allah, dan Muhammad itu Pesuruh-Nya, memulakan ibadah puasa.

Sempena Ramadhan al Mubarak ini, aku ingin memohon maaf atas keterlanjuran kata-kata dan perbuatan, halalkan makan minum, (hutang piutang tak perlulah dihalalkan kerana aku akan cuba membayarnya) dan redhakan segala perbuatan dan perkataan yang menyakitkan hati kalian para pembaca, rakan-rakan, kenalan dan sesiapa yang mengenali aku, Asyran Bin Shamsuddin.

Sempena Hari Kemerdekaan ke 51 ini sama-samalah kita berdoa supaya tanahair Malaysia yang tercinta ini berubah menjadi lebih baik dari sekarang, menjadi lebih aman dari yang ada sekarang, menjadi lebih maju dan kekayaannya lebih melimpah ruah dari yang ada sekarang.

Apa yang lebih penting, keamanan, kemakmuran, kemajuan dan kekayaan dapat dinikmati bersama oleh kita semua, rakyat Malaysia.

Sama-samalah kita hayati bulan kemerdekaan dan bulan mulia ini dengan amalan-amalan yang dapat mendatangkan rasa keinsafan sebagai seorang rakyat Malaysia dan seorang hamba kepada Allah S.W.T.

Salam Kemerdekaan dan Salam Ramadhan.

No comments:

StatCounter