Monday, December 15, 2008

PD Family Day @ Regency -- Updated Version

Sementara aku menunggu upload gambar ke Facebook ni habis buat kali kedua (1st time tadi fail), baik aku coretkan dulu rentetan cerita di PD hujung minggu yang lalu. (update, 4 kali fail dah ni...tensen plak aku ngan facebook nih...!)

Pre-PD Family Day 12/12/2008 - Jumaat

Jam 830 malam aku mula gerak dari rumah di Puchong bersama orang rumah dan Sarah Afiqah, menuju Bayu Beach Resort di mana saudara Cpot sedang keseorangan di sana, oleh kerana ingin menemani beliau dan membuat persediaan untuk hari berlangsungnya Family Day di Regency Tanjung Tuan Beach Resort. Aku dalam keadaan kurang bermaya kerana demam melanda dan merampas suara merdu bak buluh perindu aku ni sampai dah jadi macam Ella terkena tibi.

Kira-kira jam 930 malam aku sampai di PD, cari tempat makan dan call sdr Cpot yang juga belum makan lagi, dan mendapat khabar, saudara Pujan n Family juga akan bersama. Sdr Hazly juga dalam perjalanan bergerak menaiki KTM Komuter ke Seremban dan akan sampai jam 10.30 malam, dan sebetulnya beliau telah tersilap tarikh kerana mengandaikan program bermula pada Jumaat malam. Nasib baik ada kami, kalau tak lepak kat Terminal One Seremban la ko Li... heh...

Selepas makan, hantar barang kemudian bersama Sdr Cpot pergi ke Seremban untuk mengambil Hazly. Kemudian membuat beberapa pusingan di bandar Seremban sebelum dapat mencari jalan keluar ke PD.

Jam 12 lebih baru tiba di Bayu Beach, aku, Cpot, Hazly dan Pujan n family terkunci dari luar beberapa minit kerana line telefon yang teruk tidak dapat menghubungi orang rumah aku yang berada di dalam.

13/12/2008 - Sabtu

aktiviti sendiri, jalan-jalan pergi Pekan PD yang tak pernah aku pergi walaupun dah banyak kali datang ke PD.

jam 2.30 petang, panggilan telefon bertalu-talu dari rakan-rakan yang telah tiba, dalam perjalanan dan juga yang bertanyakan arah. Dengan suara yang hidup segan mati tak mau ini, tak banyak membantu mereka yang bertanyakan arah, cuma bagi yang dah sampai, jawapan standard "on the way" diberi, mudah ringkas dan kurang mendera anak tekak aku.

Jam 3.15 sampai di Regency yang terletak lebih kurang 1 km dari Bayu Beach, AJK yang diketuai oleh Syah sedang sibuk mengatur penginapan untuk para peserta. Walaupun terdapat masalah berkenaan dengan tempat tinggal, ianya tidak menjadi alasan untuk merampas keceriaan para peserta dan dengan hati yang ceria, semua masalah menjadi mudah untuk diselesaikan.

Beberapa reshuffling tempat tinggal dilakukan di mana aku juga terpaksa berpindah dari penthouse blok B tingkat 10 ke penthouse Blok A tingkat 10, meletihkan namun menyeronokkan. Teringat zaman duduk asrama, mengusung beg-beg besar kesana kemari di hari pendaftaran.

Sebelum itu aku dan family bersama newly wed couple, Jibam n Siti ke kawasan rehat berhampiran untuk menikmati makan tengah hari yang tertangguh pada jam 500 petang. Lewat kemudian sdr Cpot menyertai kami. Kemudian kami ke The Store di Pekan PD untuk mencari beberapa pakaian mandi Sarah Afiqah dan BBQ Sauce untuk acara BBQ malam nanti.

Kira-kira jam 630 sampai di hotel penginapan, ambil beg-beg dari blok B naik ke tempat baru di blok A, kemudian turun menyertai rakan-rakan yang lain bermain Beach Soccer. Setelah azan maghrib dilaungkan kami semua pun naik ke unit penginapan masing-masing untuk membersihkan diri tanpa ada Cikgu Zul aka Kaplai menghambat kami menaiki motosikal Honda Rider nya... hehehe....

Jam 8.00 malam, majlis makan malam pun bermula, dipengerusikan oleh subtitute aku, en Cpot.
Selepas ucapan doa pembukaan oleh suami kepada Pn Zaiti Ngaliman, ucapan dari pengarah program cik Syiqin Hilal aka Syah, ucapan dari orang kuat Alumni batch 96/98 Sdr Dzulhamka yang datang singgah walaupun terpaksa meninggalkan sebentar orang rumah yang masih berada dalam pantang untuk menjenguk rakan-rakan di PD.

Selepas doa makan yang ringkas dan padat dibacakan oleh Sdr Labu, para hadirin pun mengambil makanan yang terhidang. Makan malam kami amat menarik sekali kerana diadakan diluar, sambil berlatarkan bunyi desiran ombak yang menghempas pantai.... kami pun makan dengan penuh berselera sekali, kecuali aku kerana ingin menguruskan badan seperti Sdr Emon dan Sdr Kama yang telah berjaya menerusi program diet 30 hari oleh satu produk yang dirahsiakan namanya. hahahaha....


Inter frame ramai2 sebelum pulang ke bilik.. pics courtesy of Dzulhamka

Kami duduk lepak sambil berborak di selang seli dengan game sambil-sambil makan. Game 'Teka orang di sebalik tirai" menggamatkan suasana malam kami. Aku gelak terbahak-bahak walaupun tiada suara...memang menyeronokkan...dapat melupakan seketika masalah Ekonomi Dunia yang menuju Depression, masalah Bolasepak Tempatan dan juga masalah Politik Semasa...hehehe...


Cik Asiah memberikan pose khas untuk MangkukTingkat


Bekas anggota nasyid dan the rejects Islamic Beat. Tengok Kama, sudah langsing kan? terima kasih tummitrimmm...!!

Selepas itu jam 11.00 malam peserta-peserta mulai naik ke atas, tinggal a few handful of people yang masih tegar untuk lepak dan berborak like there's no tomorrow di bawah, sambil-sambil abang bangla pekerja hotel mengusha-usha kami dan mungkin mengutuk kami didalam hati sambil berkata dalam bahasa Benggali "tak reti-reti nak tido ke derang nih??"

Sedang kami melepak, tiba pula beberapa rakan yang ingin menjenguk kami di sini, iaitu Sdr Ah Sok dan isteri, Seri, Sdr Koyok dan teman wanitanya. Mereka dari Tanjong Karang menghadiri perkahwinan X-SMKAKS, iaitu Sdr Ridzuan Hamdan aka Martet. Hari dan kawasan yang sama juga berlangsung satu lagi majlis perkahwinan X-SMKAKS iaitu Sdr Shahrizan Subagia aka Wak Bagia.

Sampai jam 1 pagi, cuaca mula menunjukkan tanda-tanda mahu hujan dan ribut. Sdr AhSok n Co yang datang tadi pun mahu pulang kerana Sdr Koyok terpaksa bekerja pada keesokkan harinya, tinggal kami yang terdiri dari aku, Jibam n Siti, Kacap, Apai, Cpot, Labu, Ijam dan dipenghujung sesi Pujan turun untuk bersama kami. Kelihatan orang rumah aku juga rancak berborak dengan orang rumah Apai, Sdri Aida di tepian kolam mandi, dan beberapa rakan-rakan dari kalangan peserta wanita yang masih bujang seperti Syah, Nonoi n co bersantai ditepian pantai sambil menikmati hawa dan bayu malam.

Jam 1 lebih kami mencari tempat berlindung kerana angin bertiup kencang dan tak lama selepas itu hujan pun turun dengan lebatnya. Malam yang memang dinanti oleh semua pasangan yang sudah berkahwin lebih-lebih lagi seperti Sdr Kacap n Jibam...hehehe...

Kami lepak di kafe Api-Api sambil online dari laptop Apai dan bermain Kad. Lebih kurang jam 1.45 pasangan newly wed Jibam n Siti pun meminta diri...kami yang faham akan hasrat hati seorang rakan, dengan rela hati melepaskan mereka pergi...hahahahaha....

Kacap pun dah naik awal lagi secara senyap-senyap semasa kekecohan mencari tempat berteduh tadi....pandai lu arr...heh....Kira-kira jam 3 pagi barulah kami naik ke tempat penginapan masing-masing.

14/12/2008 - Ahad Last Day

Jam 730 pagi baru terjaga. Mandi-manda dan kemudian dengan mata dan kepala yang berat turun ke kafe untuk bersarapan. Rakan-rakan yang lain sudah pun berada di sana. Ada beberapa kerat lagi mungkin sedang berlingkar di atas katil sambil disembur udara nyaman dari unit-unit air cond berkuasa 1.5 HP. hehehe....

Selepas sarapan, jam 9.30 ada telematch akan berlangsung ditepian pantai. Team aku menang 3-2 dalam 5 set telematch yang berlangsung menentang pasukan Loser dikepalai oleh Sdr Apai. Hehehe.... Big L for you bro! Team aku - Emon, Cpot, hubby Zaiti - Sdr Yusof, hubby Noe - Sdr Amin, Megat, Hazly, Syah, Nuhaa, Aida wife Apai dan Kacap. Team Loser pula comprises Apai, Jibam n Siti, Ijam, Nonoi, Asiah, Baim, Pujan, Kama dan hubby Ainul Maa'wa - Sdr Joe .


tengok team Apai, kena titik 10 tiang main terompah gergasi...hahaha


team gua bersorak keriangan kerana tak jadi the loser...


Selepas itu aktiviti riadah seperti bermain bola tampar pantai dan banana boat mengambil tempat. Kebanyakkan kami membuat aktiviti sendiri seperti berkubang di laut ataupun swimming pool atau sekadar strolling along the beach bagi menikmati panorama indah.

Jam 11 kami pun naik dan bersiap-siap untuk check out, selepas sesi fotografi dengan survivors kerana ramai yang dah balik,kira-kira jam 2 ptg kami pun meninggalkan Regency pulang membawa memori yang indah lagi bahagia...


pose last sebelum pulang


Sebelum pulang, kami makan tengahhari bersama-sama di Restoran Nasi Ayam Mak Mah sebelum berangkat pulang. Aku, Apai dan Jibam berkonvoi bersama di dalam hujan lebat melalui pekan Sepang, Litar F1 Sepang dan KLIA sebelum berpisah mengikut haluan masing-masing.


Lagi gambar di facebook.

12 comments:

Unknown said...

ggggggggrrr! jelessss seyyhh!!!

aranhellstorm said...

hehehhe...jgn le jeles...hehehe

Unknown said...

Kama betul2 dah selim melim. My hubby still remember meeting him in Sudan.

jenet datang tak?

aranhellstorm said...

jenet? hampeh...yo yo call aku ckp nak dtg pagi la, nak dtg tp tak nak tido la..last2 tak dtg pon..

Anonymous said...

wahwahwah..
aku kagum tgk encek kama yg kuruih tu.. ape lg aran, mintak aa petua.. kuikui..

aranhellstorm said...

farah: aku dah mintak...tp dia kata kena nuntut kat satu gua kat Sudan sana nun...tak mo la aku...heh

Anonymous said...

kurus sangat kama ni aran... bila lagi ko nak mengikut jejak langkahnya.. hehehe.... itu hari shella kata ada irina - takde pun muka dia aku tengok.

aranhellstorm said...

radd: KRU ckp .."jejak langkahnya bagai meniti paku..." hehehhe... tu yg tak mo ikut tu...

Dr Kamarul said...

hahahaha.. KRU? hahaah spray nyamuk ker...

Kama masih overweight lagi ler.. walaupun dah tak obese..

Sejak "pencen" dari catering nie.. dah mula control makan dan juga jenjalan banyak.. sambil tue amik gak suppliment Herbalife.. ada lah kesan.. cuma nak turun memang susah.. yang lagi susah nak maintan nanti...

aranhellstorm said...

tapi kira dah kurus la tu kama.. jeles gua siot..tp tang nak berkorban tu yg letih sket tu.. huhuhu...

hehehe..spray berapi tu zaman kanak2 belum mumaiyiz lagi...hehehe

Dr Kamarul said...

Ceta pasal Reunion di PD tue... nasib baik cuaca ok time program kita.. ada member yang pergi holiday ke jakarta bandung.. 4 hari 3 malam asyik duduk hotel jer.. sebab hujan lebat siang malam..

Tunfrida = Naper tak datang hari tue.. lama gak tak jumpa..masa sekolah dulu teringat time program persatuan sejarah geog,ke taman alam...papepun.. kirim salam pada hubby

Radd= Pun sama.. hahah kurus ker.. dulu time sekolah orang lain semua kecik kecuali kama dan yang tinggi haikal.. sekarang semua dah MANTAP dan TENGGELAM kami nie hahaha..

Unknown said...

saya tengah berpantang anak kedua time tu kama. bukan tak leh nak datang, tapi kang takut tak leh tahan nak terjun ke laut tu...bab makan apatah lagi. baik saya dok diam-diam je kat umah ni ha.

amik herbalife ye? maintain ngan herbalife la jugak, senang je. yang beratnya mungkin tang fulush.

StatCounter