Sunday, September 23, 2007

Iftar Jama'ie di Aroma Ikan Bakar Jeram

Semalam telah berlangsung satu acara berbuka secara berjemaah bersama sahabat-sahabat bekas pelajar SMKAKS (dan juga SMK Dato Harun..hehehe) bertempat di Aroma Ikan Bakar Jeram Kuala Selangor. Rakan-rakan yang hadir adalah (mengikut susunan waktu ketibaan)Kapten Asnuri, Ibrahim Rabani, Wan Mohamed Zubir Wan Hamidon bersama teman wanitanya Wahida, aku dan isteri, Bert, Apai dan Aida, C-pot, Irwan aka Skema dan Jibam. Walaupun bilangan kehadiran dijangka lebih tinggi daripada jumlah yang hadir, namun keceriaan dan tahap kerancakkan perbualan tetap berada dalam keadaan yang optimum lebih-lebih lagi mendengar cerita-cerita dan pengalaman Encik Skema, yang sentiasa mengundang derai tawa daripada para hadirin



Mata masing-masing yang rambang melihat lauk-lauk bertebaran di atas meja

Kos yang dikenakan tidak termasuk kos petrol dan pengangkutan adalah sebanyak RM30.00 sekepala dan aku telah membuat pesanan terlebih dahulu kepada pengusaha restoran tersebut, Cikgu Hazura atas menu yang difikirkan sesuai untuk memenuhi selera makan rakan-rakan yang hadir. Menu juadah kami semalam adalah Nasi Putih, Sayur Kailan Ikan Masin, Ikan Siakap Tiga Rasa, Ketam Masak Kari, Udang Besar Goreng Mentega, Tom Yam Campur serta Sotong Goreng Tepung manakala minuman yang disediakan adalah Fresh Oren sebanyak 5 jag. Kesemuanya di hidang dalam 3 set hidangan.



Makan sambil berborak boleh mengundang bencana seperti tercekik dan keracunan saraf.

Setelah makan dan solat Maghrib yang diimamkan oleh saudara Zubir, kami duduk bersembang sehinggalah tidak sedar waktu yang beredar. Seperti biasa acara menyerang peribadi dan mengenang nostalgia lama memenuhi acara sembang dan memang tidak akan pernah mengundang rasa bosan di dalam diri kami. Kapten Asnuri menghubungi tunangnya yang bekerja di Darul Ehsan Medical Centre untuk bertanyakan keadaan rakan kami Ihsan yang terlantar di sana namun kami dikejutkan dengan berita perpindahan beliau ke Hospital Selayang. Aku terus menghubungi beliau bagi mengesahkan berita tersebut, dan Ihsan mengesahkannya dan terkejut tentang bagaimana aku mengetahui berita tersebut. Beliau dipindahkan kesana kerana untuk dirujuk kepada doktor yang lebih pakar tentang penyakit yang menimpa beliau. Semoga beliau akan cepat sembuh dan redha dengan bencana yang menimpa dirinya. Ihsan, ganbatte kudasai!

Jam 9.30 kami pun bersurai sambil membawa sisa-sisa kulit udang yang terlekat di gigi dan isi-isi udang, ikan dan ketam yang telah melebur di dalam kepekatan asid hidroklorik kepekatan 5 mol di dalam perut masing-masing.

Kepada rakan-rakan yang dapat hadir, terima kasih diucapkan, dan sms-sms serta panggilan daripada rakan-rakan yang mahu hadir tapi tidak dapat hadir amatlah dihargai. Semoga kalian sentiasa berada dalam keadaan sihat sejahtera dan diberkati Allah S.W.T.

p/s : Tujuan asal aku buat majilis ini pada tarikh semalam adalah untuk meraikan double birthday Jibam (20/9)dan Ajid (23/9), tetapi Ajid tak dapat hadir dan Razif hadir lewat telah menyebabkan ucapan selamat aku menjadi anti klimaks. heh. Tapi takpelah, ganti dengan celebrate birthday Skema (25/9) pun kira ok lah! Guys, happy birthday to you all!

4 comments:

Anonymous said...

"Jam 9.30 kami pun bersurai sambil membawa sisa-sisa kulit udang yang terlekat di gigi dan isi-isi udang, ikan dan ketam yang telah melebur di dalam kepekatan asid hidroklorik kepekatan 5 mol di dalam perut masing-masing."

geli plak membacanye.. hohoho..

aranhellstorm said...

LOL

Anonymous said...

encik.. tak melecur ke perut korang2 seme asid hidroklorik sampe 5 mol tuh! pekat gilos!!

aranhellstorm said...

hehehehe..main belasah je 5 mol tu.. tp perut derang semua tebal2 macam lemak gajah.... hahaha....

btw, slmt dtg la pakar kimia ek?

StatCounter