Sunday, September 16, 2007

Puasa di Hari Minggu

Puasa di hujung minggu memang seronok. Nak tidur sampai petang pun tiada apa yang dapat mengganggu, macam rutin zaman belajar dulu. Jadi kelawar. Siang tidur, malam aktif dengan pelbagai aktiviti. Tapi aku taklah tidur sepanjang hari di hari minggu ini walaupun puasa, kalau tidur sahaja, terasa rugi pula.

Tadi bangun tidur pun tidaklah lewat sangat, kira-kira pukul 10.30 pagi aku sudah terjaga. Aku bangun dan menggosok gigi tetapi tak mandi, maklumlah bulan puasa ni, saja lewatkan sikit mandi ke tengahhari nanti. Bangun saja sudah menghadap PC dan internet. Oleh kerana tiada apa yang menarik di alam maya, aku belek-belek (Litat, takde niat nak kutuk kau ni! hehehe...) koleksi DVD aku, kemudian terlihat satu DVD-R pelbagai tajuk dihadapannya. Lantas aku masukkan ke dalam drivenya dan aku pun menonton filem Babel yang belum lagi aku tonton walaupun telah lama berada dalam simpanan aku (ihsan: Labu)

Lebih dua jam aku menonton filem ini, dan memang wajarlah di calonkan ke Academy Awards ataupun anugerah festival filem yang lain sepeti Cannes ataupun Berlin kerana mesej dan jalan cerita yang menarik walaupun sedikit perlahan.

Malaslah aku nak ulas filem ini di sini, sudah lama lagipun, walau apa pun, kepada sesiapa yang belum menonton filem ini diingatkan terdapat adegan yang boleh mengurangkan pahala puasa anda jika ditonton pada siang hari! heh.

Malam tadi aku menonton filem Disturbia, walaupun DVD nya sudah aku dapatkan beberapa minggu lepas, namun kerana kekangan masa, barulah semalam aku dapat menontonnya. Kisahnya yang agak menarik untuk ditonton terutama kepada para-para penyumbangleweng dan mat-mat skodeng untuk menambah ilmu bagaimana mahu memperluaskan pengetahuan tentang arena intip mengintip ini. Dalam filem ini aku jatuh cinta pula kepada heroinnya iaitu Sarah Roemer seorang pelakon/model yang baru meningkat naik.

Ok lah, sekarang aku mahu keluar. Selamat ketemu lagi.

2 comments:

dugongsenyum said...

ada jugak alumni SMK Dato Harun Tg. Karang kat sini :-)

aranhellstorm said...

yo dugong..selamat tersesat ke kesini... ;)

StatCounter