Monday, July 23, 2007

Laporan Mesyuarat Alumni SMKAKS@Tadika Az Zahrah

Semalam telah berlangsungnya satu mesyuarat di Tadika Az Zahrah, kampung Sungai Udang berkenaan dengan rancangan penubuhan Alumni SMKAKS dan rancangan-rancangan pembangunan rohani dan fizikal bagi pelajar-pelajar SMKA Kuala Selangor.

Ahli-ahli mesyuarat kesemuanya berjumlah 7 orang iaitu Sdr Nafis selaku Pengerusi, Sdr Dzulhamka, Sdr Fadhlan, Sdr Shahril (Cpot), Cik Azlina, Cik Fadilah dan saya sendiri.

Walaubagaimanapun, saya dan Shahril tiba agak lewat iaitu kira-kira jam 6.15 petang, dan telah terlepas beberapa isu yang dibincangkan.

Setibanya kami di sana, ahli mesyuarat sedang membincangkan tentang cadangan nama persatuan dan singkatannya. Antara nama-nama yang dicadangkan kebanyakkannya telah dibincangkan didalam forum SMKAKS di dalam laman web Friendster. Hanya ada 3 nama yang telah disenarai pendek iaitu ARCLI - Kuala Selangor Islamic School Alumni, ASMA' (terbitan dari ASMAKS) - Alumni SMKAKS dan XSMAX (terbitan dari XSMAKS) - Ex-Student SMKAKS.

Kemudian berkenaan logo, masih belum ada cadangan dari sesiapa, termasuklah saya, cuma adalah diharapkan pada mesyuarat akan datang, cadangan logo dapat disiapkan dan keputusan mengenainya boleh dibuat.

Selepas itu ahli mesyuarat mencadangkan nama-nama untuk dilantik menjadi AJK atau wakil setiap batch. Saya dan Am dilantik menjadi wakil untuk batch SPM 98 dan PMR 96.

Kemudian, mesyuarat telah memilih nama-nama bekas pelajar yang mempraktikkan undang-undang sama ada sekarang menjadi Peguam, Hakim, Majistret ataupun cuma Penolong Pendaftar di Mahkamah untuk membentuk satu komiti bagi menyemak dan mengulangbaca draf perlembagaan alumni untuk mengenalpasti klausa-klausa yang sesuai dan relevan bagi pembentukkan perlembagaan Alumni. Antara nama-nama pengamal undang-undang yang dicadangkan ialah Hazwani, Yazid, Wan Nooranisa dan beberapa nama lain.

Selepas itu, mesyuarat tertumpu kepada isu-isu pokok berkenaan sekolah iaitu berkenaan Tandas Musolla yang berkeadaan daif, Program Motivasi pelajar dan isu-isu lain. Berkenaan isu Tandas Musolla, cadangan awalnya adalah untuk membuat lawatan tapak ke sekolah untuk menilai kos refurbishment dan untuk bertemu sendiri dengan Pengetua sekolah bagi membawa hasrat murni kami ke pengetahuan beliau.

Selepas itu mesyuarat bersurai kira-kira jam 7.15 petang. Cadangan mesyuarat seterusnya adalah pada 26 Ogos iaitu pada hari Ahad, bulan hadapan.

Sekian laporan tidak rasmi mesyuarat kali ini.

Terima kasih.

p.s : psssttt..cikgu agak-agak saya boleh lulus tak dengan karangan macam ni.


No comments:

StatCounter