Monday, February 4, 2008

Kenduri Kahwin

Semalam, Ahad, aku menghadiri majlis perkahwinan seorang rakan, bekas rakan sekolah dan sedorm di SMKAKS dulu yang baru-baru ini pernah mengecapi populariti di dunia virtual internet terutama di forum-forum dan email-email berkenaan isu "Bergambar bersama babi kesayanganku". Hahaha.. just joking.

Bagi pasangan mempelai Dr Dzulhamka Kamaluddin dan Dr Intan Nur Fatiha, tahniah diucapkan kepada anda berdua, semoga ikatan yang baru dijalin, akan kekal sehingga ke akhir hayat.

Semalam, majlis diadakan di Hotel Crystal Crown Pelabuhan Klang. Aku bersama isteri dan sahabat, Kacap, Cpot dan Jibam bergerak dari Shah Alam kira-kira jam 12.30. Sampai di sana, Apai dan isteri kemudian menyertai kami.

Ramai juga wajah-wajah yang aku kenali hadir. Antaranya, En Mat Som Marwi, Kakikatangan Makmal Fakulti Kejuruteraan Awam UiTM Shah Alam, yang masih mengenali aku walaupun sudah 3 tahun aku meninggalkan UiTM. Cikgu-cikgu sekolah juga hadir, sempat bersembang-sembang bersama Cikgu Zulkifli, Cikgu Ismail Jemalos, Cikgu Shahril, dan Ustaz Ziyad sebelum masuk untuk melahap lauk pauk yang ada. Ustaz Ghazali juga hadir walaupun begitu aku tidak sempat bertegur sapa dengan beliau.


Antara cikgu yang hadir - Cikgu Ismail, Ustaz Ziyad, Cikgu Shahril dan Cikgu Zul


Ini adalah lakonan semula insiden bagaimana Jibam dapat mengelak dari kantoi dengan
Cikgu Zul kerana menghisap rokok di dalam tandas satu masa dulu.


Antara sahabat yang hadir

Antara sahabat yang hadir


Bergambar bersama pasangan mempelai


Antara rakan-rakan yang hadir adalah Amrah bersama suami dan anak, Shazareen bersama adiknya Syabil, Nabeehah, Asiah dan Natrah.

Selepas makan lebih kurang, dan bersalam-salam dengan pengantin, kami menuju ke Damansara One Utama untuk menonton filem CUCI bersama-sama. Kebetulan aku dan isteri sudah merancang untuk ke sana dari rumah lagi untuk membeli keperluan isteri aku membuat persediaan-persediaan sebelum bertukar status.

Sampai sahaja di sana, keadaan sangat sesak, dan tempat letak kereta sudah penuh. Lebih memburukkan keadaan, kakitangan keselamatan tidak membantu pengunjung untuk mencari tempat-tempat letak kenderaan yang kosong menyebabkan kami membuat beberapa pusingan tawaf di sekeliling tempat letak kereta di basement One Utama.

Rancangan bertukar, kini kami menuju ke The Curve dan kami menonton filem tersebut di Cineleisure. Selepas tamat menonton, kami ke Kayu Kandar di sebelah Borders untuk bertemu Bert yang ketinggalan untuk meraikan Kenduri Kahwin Rakan-Rakan pertama beliau di mana jika beliau dapat hadir ke kenduri Hamka siang tadi, sudah pasti sejarah baru akan tercipta. Hahaha... Bert baru sahaja pulang dari percutiannya di Penang.

Setelah makan, Jibam telah mencipta satu adegan drama kerana mencicirkan kunci keretanya. Setelah puas mencari kesana kemari, akhirnya kunci beliau ditemui di Cineleisure, walaupun kehilangan key chainnya.

Kami berpisah dan aku hanya sampai di rumah jam 10 malam.

2 comments:

Anonymous said...

oh abg hamka.. kenapa dokter juga yg kau pilih.. kenapa bukan QS...
hahahaha..

btw, semoga mereka bahagia hingga ke syurga.. ;)

tima kasih sbb paparkan gambar cikgu zul.. dah lama rindu kt dia.. ;P

cikgu pompuan takde ke?

aranhellstorm said...

cikgu sham dikhabarkan ade dtg. tp aku tak nampak pon kelibat dia

StatCounter