Friday, February 1, 2008

Rencam

Pertama~Jelajah Pahang

Aku baru masuk ke pejabat selepas menjelajah negeri Pahang. Kelmarin aku ke Kuantan untuk menghadiri mesyuarat kemajuan kerja di HQ JBA Pahang. Selepas itu singgah pula di beberapa tempat seperti Maran dan Mentakab atas urusan kerja dan mengambil beberapa dokumen. Semalam, aku ke Temerloh untuk membuat final inspection ke atas tapak yang telah siap. Seperti roda yang berputar, 3 bulan sebelum ini atau lebih tepat 3 kali mesyuarat tapak aku telah dibambu oleh Konsultan dan Kontraktor Utama kerana belum menjalankan kerja. Tetapi semalam, aku mungkin yang sub-kontraktor pertama antara banyak-banyak yang lain, yang pertama membuat penyerahan kepada Kontraktor Utama.

Berbalik kepada cerita asal, semalam aku ke Temerloh dan kemudian ke Mentakab. Selepas pulang dari tapak, aku ke Kuala Lipis melalui Jerantut. Semasa melalui jalan Jerantut-Kuala Lipis, aku berada di belakang skuad Destinasi HotFM ScootScoot bersama AG dan Leya. Hajat hati ingin memotong mereka lalu melambai mesra tetapi keadaan jalan yang sempit dan bengkang bengkok, membuatkan aku terus berada di belakang mereka.

Di Kuala Lipis, aku melawat satu lagi tapak bina di kawasan tebing Sg Pahang. Kemudian aku ke Raub dan seterusnya pulang ke Puchong melalui Bentong dan Lebuhraya Karak-KL.

Kedua~Belasungkawa

2 hari duduk dalam kereta, aku berpandukan hanya kepada radio untuk mengetahui berita-berita terkini. Aku terkedu bila mendengar berita Loloq meninggal dunia kelmarin. Kemudian dapat SMS dari ma'am yang Dato Ishak Baharom bekas Mufti Selangor pula meninggal dunia.

dan kita kehilangan dua orang yang betul-betul komited, berdedikasi serta besar bakti mereka kepada masyarakat . Takziah kepada keluarga Allahyarham dan al Fatihah untuk kedua mereka.

Ketiga~Ucapan

Selamat menyambut Tahun Baru Cina, semoga di tahun Tikus ini Malaysia akan terus dilimpahi kekayaan dan kemakmuran.

Juga salam bulan Februari, kepada rakan-rakan yang lahir di bulan ini, semoga panjang umur dan murah rezeki.

No comments:

StatCounter