Monday, February 18, 2008

Semalam

Semalam kesiangan. Tidur lambat. Lewat tengahhari selepas Melodi, keluar bersama orang rumah. Cari barang-barang keperluan bayi, insya Allah kalau ada rezeki. Berdebar-debar pula rasa di hati.

Selepas makan ayam kampung, di Seksyen 7, aku terus ke Jusco Bukit Raja, mencari barang-barang keperluan yang aku dah cakap tadi. Ada offer, jadi ambil peluanglah kiranya.

Serius, aku tak tahu nak ambil apa. Aku biar saja orang rumah aku memilih barang-barang yang perlu walaupun sambil-sambil tangan aku menyambar juga item-item yang aku rasakan perlu.

Selepas itu ke Modern Mum, belikan pakaian untuk orang rumah aku yang sudah berubah fizikalnya, lebih kurang nak jadi macam aku, maksud aku, perut aku. Haha...

Kemudian ke MPH, saja-saja tengok, kalau-kalau ada majalah atau buku yang menarik untuk di baca. FourFourTwo edisi terkini, depan ada gambar Adebayor. Dalam ada wawancara bersama Jamie Carragher. What the heck, beli sajalah. Arena Bolasepak pun ada cerita dan gambar team Selangor. What the heck, beli sajalah. Bergerak dari satu rak ke rak. Orang rumah tanya, "Buku ni best ke?", sambil tunjuk satu naskhah 'La Tahzan' kepada aku.

Aku lupa aku cakap apa. Tapi aku cakap beli saja, asal mau di baca dan mahu menjadi lebih bagus.

Kemudian berhenti di satu rak, buku yang dah lama aku nak tahu isi dalamnya, ada di depan mata. Mein Kampf 'My Struggle' karangan Hitler masa dia dalam penjara. Mungkin aku rasa aku nak jadi macam Hando (Russel Crowe) dalam 'Romper Stomper'. Tebal nak mampus. Tak tau bila boleh habis baca. What the heck, beli sajalah.

Lepak di luar, atas kerusi panjang, sambil-sambil baca sikit Mein Kampf. Ada aura nasionalisme meresap masuk ke dalam jiwa. Sikit-sikit, Assabiyah pun ada masuk juga.

Jam 5.30, sudah janji dengan sahabat-sahabat, mau minum-minum kopi di Pak Li. Sudah lama tak minum kopi dengan sahabat-sahabat. Jibam datang dulu, lepas tu Ajid, kemudian Bert dan lepas tu, Ihsan. Bert bagi aku 2 buku lagi yang aku dah tempah awal dari dia. 'Lost in Transition' dan 'New Malaysian Essays 1'. Kena habiskan baca sebelum pilihanraya. Hujung-hujung sesi, Pilus datang menjengah. Lama tak jumpa mamat ni, sejak pindah dari Seksyen 7. Kawan-kawan UiTM pun ada lepak di sana, Squin, Jamal, Aris, Idham, Aidy, Atan dan Arab. Arab bagi kad jemputan yang ada 'strikethrough' tulisan tangan pada cetakan tarikh asalnya.

Itulah, berteka-teki lagi fasal tarikh pilihanraya, apa salah bagi tahu awal-awal tarikh pilihanraya? Kenapa, takut? Takut keadaan pada masa yang dah ditetapkan awal-awal tu nanti tak favour kamu semua? Penakut.

Nak takut apa. Sistem yang ada memang menjamin 99% kamu menang. Kamu ada, media cetak arus perdana yang menjadi lidah rasmi parti kamu. Kamu ada TV1, TV2, TV3, TV9 Saluran Rasmi Hadhari, NTV7, 8Tv, Astro, Radio-radio RTM, radio-radio berformat dan tidak kurang juga radio-radio tak rasmi as in Makcik Jah atau Makcik Esah penyebar gossip jiran tetangga anda yang mengambil upah menjadi pekerja-pekerja pilihanraya merayu undi untuk kamu di sana sini. Belum bicara soal persempadanan semula, dan isu-isu yang dianggap basi seperti pengundi hantu dan undi pos.

Huh, semangat bicara politik di Pak Li semalam belum luntur. Masih berbara lagi!

Balik rumah, orang rumah aku gelak, sebab ada pacifier dalam beg plastik Jusco. Akulah yang ambil tu.

11 comments:

ciPuding_7 said...

"Selepas itu ke Modern Mum, belikan pakaian untuk orang rumah aku yang sudah berubah fizikalnya, lebih kurang nak jadi macam aku, maksud aku, perut aku. Haha..."

hahahaha.. sape yg mengandung ni?
kang dokter konpius.. hahaha..

rlya said...

dulu2 cikgu2,mak ayah slalu kata..x baik ejek2 org..dose..nnti msk api neraka..

aranhellstorm said...

farah: aku sebenarnya nak kumpul byk2 lemak aku, pas tu boleh derma utk org yg kering kontang macam ko...

hahahahaha...

che poonz said...

tak kesah la kering kontang ke ape.. janji sehat beb..

bagi la kalo berani weiii...
hahahahaha..

Cik AnGaH said...

wahhhh...
CONGRATS bro!
becoming daddy eh!
semoga betol kata farah, agar doktor2 tidak konpius..sapekah yg pregnant sebenarnya!
hihii...

aranhellstorm said...

angah: hehe...belum kuar lagi, jgn congrats dulu.... btw thanx... heh, ahh farah dengki dgn kelebihan aku, sbb apa yang aku ada lebih, dia kekurangan.....lemak daa...hahahah

ciPuding_7 said...

setakat ada kelebihan lemak tu buat pe...
kolestrol..
kalo daging takpe la gak..
hahahahahahahahaha..

aranhellstorm said...

lemak dpt mengontrol suhu badan ko tau, malam-malam sejuk2, tak pyh pakai selimut, hahaha...

kubiss said...

hahahahaha..
rsa cm xleh benti gelak lak bca diskusi korang diatas nih..!!tp xper cipuding, klu sejuk pun ada teman sekatil yg bleh turut memanaskn badan..LEBIH BEST hapa..!
hahaha.. :P
(ergh..ketegangan urat pipi krn terus bergelak!!)

aranhellstorm said...

kubiss: ooo gelak arr....?? apa? cipuding sudah ada teman sekatil??? gossip hangat nihh...

Amir said...

Selamat membaca!

StatCounter